Hallelulja vilket partaj!

Hej igen alla mina trogna läsare (om det är någon som läser vill säga..)

Back in Norway, back in Oslo, back i kylan. Hösten är här. ish ish. Regn, slisk och kallt.

Så för att pigga upp oss lite så styrde vi upp en liten förfest.. eller så liten och liten bleb den ju inte..
Det började med att vi bara skulle va några personer som satt här och drack eftersom det är josephines sista helg tänkte vi ta några glas men det slutade med att vi hade bjudit halva ikea.

Jobbade till åtta sen började kalaset.. kom folk, mer folk, ännu mer folk.
Slutade med att vi var över 50 pers i vår lilla lya. Folk överallt! Alla var här, Tariq, Moa, Abdi, Tayfun, Praz, Josephine, Håvard, Rebecka, Madelene, Jonas, Jocke o hans crew, Abu, Sara, Björn, Rita, Anna, Julia, Yolanda, Robban o hans crew, Robert.L o c/o, Philip, Oscar och såklart lilla Stinis.
Hur kul som helst!

När alla var lite runda under fötterna drog vi oss ner till byn. Fugazi the place to be.
Vi fick med oss nästan alla men en del yra bort sig till nåt annat ställe :)

Dansa, drack och hade kul. Glömde dock min jacka sånu har jag ingen jacka alls. Jävligt klyftigt. Snart Oktober och jag har ingen jacka. Bra jobbat Maria.

Sen blev det visst efterfest hos oss... eller ja inte alla då men jag, Anna, Stina.H, Moa, Abdi, Tariq, Tayfun, Praz, Anna och Yolanda iaf.
Drack vin, snacka skit, spela klädpoker, åt ben&jerry glass och sov.. eller sov och sov.. vi gick och la oss runt halv åtta. Gick upp runt tio. Sliten? Näe inte alls. DÖD.
Men vi har ändå hunnit med en lång promenix ute på byn, en taco-och filmmyskväll :)
Duktigt!

I morgon flyger jag till Kristiansand för att ha uppläring med de nya bytte og returfolket på det nya Ikea varuhuset.
Det ska bli intressant. Jag ska bo hotell och äta gott. Hotellfrukost! :)
Skönt att slippa kunderna ett tag iaf!
Kommer hem på torsdag igen. Då blir det avslutningspils för Linda och Josephine. Direkt påt igen!

Hej Hå sålänge :)

Tjejmil, Turkiet, Födelsedagskalas o lite annat smått å gott

Då var man tillbaka i verkligheten efter två veckor ute på äventyr.

Semestern började med att jag och Anna satte oss på planet till Stockholm.
Hur smidigt som helst. swiiiiich så var vi framme. Mötte upp Stina och Anna och hade en heldag i storstan med shopping, fika och strosande på Stockholms gator.
Malin kom från Uppsala för att möta upp oss också. Kul att se henne igen :)
Söndagen gjorde vi det som vi var i Stockholm för att göra, Tjejmilen.
Vår kvartet Run for Fun var redo för att springa milen i den sköna vädret.
Solen sken och det var en perfekt septemberdag!

Stina och Anna som är i en klass för sig startade i de första leden där snabbspringarna springer medan Anna och jag startade längre bak bland gamlingar och slöa.. :)
Men vi sprang... och vi sprang.. kilometer efter kilometer.
Jag gav mig fan på att jag skulle springa hela efter alla som har mobbad mig för att jag skulle springa..
Tjii fick dom! Vi sprang hela milen på liiiite mer än en timma..
Det roliga var att det var jag som fick peppa Anna att orka hela milen. Det trodde man inte innan.
Jag var hur pigg och fräsch som helst och kunde nog sprungit nån kilometer till om det varit så :)
Väl i mål fick vi varsin guldmedalj. Tihiii vad vi var duktiga!!

Kvällen firade vi med att gå ut och äta Italienskt och dricka vin!
Det var sååååå välförtjänt! Så gott och jättemysigt!

Våra vägar skilldes sen åt. Anna stannade i Stockholm, Stina och Anna satte sig på nattbussen till Oslo och själv tog jag flygtåget ut till Arlanda.
Turkiet next! Efter mycket väntan och byte i Ankara så landade jag i Antalya!
Den varma luften var det första som mötte mig! Så skönt med sol och värme!!
Lite smått förvirrad och utan att veta var jag egentligen skulle ta vägen gick jag ut från flygplatsen och där stod Tayfun och hans vän och vår personliga guide Mehmet och väntade på mig!
Så in i bilen och iväg  de två timmarna till Alanya där det var vi skulle bo.
Hotellet, Grand Okan, var hur bra som helst. Vi hade frukost och middag och vilka middagar sen!
Fanns hur mycket olika som helst att välja mellan. En jättestor buffé! Och en jättestor kakbuffé.. och alla som känner mig vet ju att det är ett paradis för mig. Haha måste gått upp flera kilo!

Vi hann med en stund på beachen innan det var dags att åka tillbaka till fygplatsen och hämta upp Praz.

Förutom att ligga på stranden i den stekande hettan och bada i det varma vattnet och hoppa i de stor vågorna hann vi också med att shoppa lite, äta massa mer gott.
En dag åkte vi ut på båttur med en piratbåt. Åkte runt och stanna till vid olika ställen där vi bada, simma i grottor, kollade på sköldpaddor och bara hade det bra.

En annan dag åkte vi till ett ställe som heter Dimcay som är en bergsflod med kallt kallt vatten som kommer från de snöklädda bergstopparna.
Vattnet är iskallt och grabbarna roade sig med att blöta ner mig hela tiden. Haha jätte kul! ;)
Iaf så är det som små restaurangbås som flyter på floden där man kan ligga och slappna av och äta gott.
Vi åt färsk fisk som var hur gott som helst.
Jättemysigt och fint ställe med en massa vattenfall och sånt.

Vi testade ju även på utelivet några gånger. Stora nattklubbar. Mycket kul även fast Maria kanske borde låtit bli tequilan ;)

I det stora hela har det varit en kalasbra resa! Sol och värme gör själen glad :)
Vi har mest tagit det lugnt, solat och badat, druckit öl och kollat fotboll (har hunnit med bl.a en landskamp Turkiet-Belgien, en turkisk ligakamp och två champions league matcher..) I tillägg har vi också hunnit se tre basketkamper med Turkiet. Eller det har mest vart Tayfun som sett och jag och Praz har mest druckit öl och snackat skit.. Blivit en hel del jobbprat och skämt om allt och alla på jobbet, hehe.

Stranden var vääääldigt nära hotellet. Tog ungefär två minuter att gå dit. Sanden var stekhet så man fick brännskador under fötterna typ.

Annars har det blivit lite biljard, vi har kollat på lite shower på hotellet (som de drog upp mig på, haha), vi har slappat i hängmattorna, druckit drinkar.. Ja vi har haft det bra helt enkelt :)

Hemresan var dock inte lika rolig. Lämnade hotellet och Alanya runt 11 på torsdagen för att åka till flygplatsen i Antalya. Framme vid ungefär 13 och då var det bara att vänta till 1630 då flyget till Ankara gick. Tog dryga timmen att flyga dit så i Ankara fick jag vänta till 2320 då mitt flyg till Sverige gick. Låååång väntan. Under denna väntan hann jag med läsa ut en hel bok, beställa mat utan att veta vad jag beställde eftersom min turkiska inte är så bra men den var god iaf! Tillslut fick jag gå på flyget och 0155 landade jag i Stokholm men det gick ju inget tåg in till stan förrän 0505 så det blev till att vänta lite till.. Fördrev timmarna med att sitta på internet så det fick rätt smidigt ändå. Runt halv 6 kom jag in till Centralstation i Stockholm och fick då vänta på tåget till Lidköping som gick 0710. Runt halv ett på fredagen kom jag äntligen fram till Lidköping där Stina och Robban mötte upp mig!

Helgen tillbringades alltså i Lidköping för Stinas 100-års kalas (4x25). Fredagen tog vi det bara lugnt. Linda, Jonas och Anna kom från Oslo och vi bodde allesammans hos Stina i hennes mysiga lilla hus. Stinas föräldrar hade lagat mat så vi hade en mysig skön fredagkväll. Laddade upp för morgondagens kalas :)

Lördagen fick vi börja med att panikköpa utklädningskläder till mig. Partyt hade ju F-tema så man skulle alltså klä ut sig på nåt på f. Jag hittade en fe-kostym i leksaksbutiken. Vissligen för småbarn men vad fa kunde säkert få på mig den jag också. Ett trollspö, vingar, kjol och tiara blev det och jag kom i det!
Stina var utklädd till Flugsvamp, Anna till Femtitalist, Linda och Anna till fransyskor, Jonas, Robban och Hannah till fångar.

Men bäst var det som klätt ut sig till Friskis och Svettis. De hade F&S kläder (fast bak på shortsen stod det Sluta jogga börja grogga istället) De hade mikrofonkit och hela köret och körde till och med ett gympapass för alla festdeltagare.
Mycket trevlig fest, kul att alla gått in så hårt för att klä ut sig :)

Framåt kvällen på söndagen blev det dags att åka hem. Robban och Jonas hade varsin bil så jag liftade med Robban och Stina hem.
Stannade i Svinesund och shoppade loss lite också.. Bäst att passa på :)
Drabbades av en liten olycka på vägen hem  ungefär 3 mil från Oslo när farbror blå tyckte att det gick liiiiite för fort... eller närmare bestämt 127,5 km på en 100 väg. Det blev billigt. 6500 spänn. Mohahaha kör inte för fort i Norge!!!

Nu är det dags att åka till jobbet. Kommer komma mer bättre/roligare bilder när jag fått alla andras så tills dess får ni hålla ut med dom här!