Ensam hemma efter en fullsmäckad vecka.

Ja nu sitter man här, ensam i stora lägenheten. eko eko eko.

Har nu varit på besök hos Stinis i Göteborg lördag till tisdag. Långledigt! :)
Lämnade solen och värmen i Oslo och åkte mot ett kyligt och regnigt Göteborg.
Vi trotsade regnet, satte på oss våra tygskor, och gav oss ut på shoppingrunda.
Hittade lite smått o gott. Tog en mysig fika med kaffe o muffin på stan. Som gamla goda tiden.
Lördagkväll means partyparty. Förutom att halka ner för den blöta, låååånga trappen och skrapa upp foten och benet hade vi en trevlig kväll.
Kul att för engångsskull gå ut nåt annat ställe än Oslo.

Söndagen körde vi en riktig bakis-slappar dag med pizza, godis och bio.

Innan jag åkte hemåt Oslo hann vi med en kväll på Liseberg också. Sjukt kul.
Blev som ett barn igen när vi åkte Balder, höjdskräcken, uppskjutet, uppsvingen, flumeride mfl.
Helt gaaaalet.. Synd bara att det var mycket folk och att det kom lite skurar då och då.



Kul att komma till Götet. Gillar verkligen stan. Skulle kunna tänka mig att bo där sen när jag är klar med Oslo.
Tack Stinis för jag fick komma o bo hos dig! Miss you :)

Hann bara hem till Oslo innan det var dags att åka till jobbet. jobb jobb jobb.
Efter jobbet var det direkt hem och ta hand om mamy o papy som Stina hade hämtat upp på stationen.
Oj vad mycket mat och gott de hade med sig! Nu har jag skåpen fulla och magen full.

Tog en guidad tur på Operahuset. Spännande att de hur mycket som egentligen sker bakom kulliserna.
Skulle vilja se en opera nångång. Hade varit skoj. Helst Fantomen på Operan. Filmen är ju bra iallafall :)
Åt världens godaste fisksoppa på Z Clubs. Rekommenderas starkt. Speciellt på en regnig, lite småkylig Osloeftermiddag.

Annars gjorde vi inte så mycket mer.. slappade, köpte färska räkor och bara traska runt.

Avklarade ju alla sevärdheter förra gången päronen var på besök. Oslo är en liten stad.

Men nu har alla åkt hem och jag sitter ensam hemma i lägenheten.
Känns tom och ensamt men ändå skönt på nåt sätt.

Nu väntar mest jobb, jobb, jobb. Inget mer tror jag händer den närmaste tiden.
Tråkigt. Nu slutar typ alla på jobbet känns det som.
Stina, Chris,Jocke, MariaÅ, MariaW, Rebecka, Maja, Jennifer, Ida, Carin, Karoline, Ingrid ska flytta hem eller börja plugga.
Jonathan och Jacob har redan flyttat.
Bara bra människor. Känns inte alls kul.
Vi får se var jag tar vägen..

Ledsen för att det inte blir några bilder den här gången.
Blir så när man tagit sönder kameran och slarvat bort mobilen.
Jag och teknik fungerar inte ihop. jaja.

Det var allt för nu.
take Care.

Over and Out.
XX


Kommentarer
Postat av: Johanna

Nämen Maria, Fantomen på operan är ingen opera, det är en musikal (och en jävlig bra sådan, det kan jag hålla med om). Tips om du ska gå på riktig opera är att lyssna in dig ordentligt på musiken innan. Det finns få saker som är så tråkiga som att lyssna på italiensk sång i tre timmar utan att förstå eller känna igen ett ljud(finns iofs ofta textning men man missar en hel del ändå).



Kom hem från Åbo igår kväll och ska nu kika på bilder från jättestora segelbåtar. Hörs! kram

2009-07-26 @ 09:29:48
Postat av: M

Hahahaha de säger allt hur insatt jag är :)

men det fanns faktiskt en grej på operan som hette fantomen på operan :)

2009-07-26 @ 12:14:04
Postat av: Mamma och pappa

Tack för Oslobesöket. Det var kul att träffa dig och se att ni har det bra i er fina lägenhet. Du är en bra guide och en hejare på att baka!

Hoppas at det inte dröjer alltför länge innan vi får träffa dig igen!

Kramar! Hälsa dina roomies!

2009-07-26 @ 13:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0