Hej igen.

Känner att denhära bloggen är rätt så ointersann... rätt tråkig tillome.
men men jag kör vidare ändå :) för mamys skull (grattis på födelsedan btw ;) och för min egen, kul att skriva lite ibland faktiskt.

Sorry, är dålig på att ta bilder.. när japan-Stina flytta så glömmer jag att ta bilder. Det får vi reklamera på.
Skärpning. Jag ska bli bätre. När det väl händer nåt så ska jag ta bilder. Promise.

Vi har jätte soligt och fint väder här. Kallt men skönt. Tyvärr bor jag ju på jobbet så det blir inte att va ute så mycket. Men jag försöker passa på att njuta så mycket jag kan innan regnet och slasket kommer.
Tar man bara på sig mössa och vantar sen så är det jätte skönt att sitta ute o fika i solen.
Malin och jag tog en shoppingrunda och unnade oss en kaffe på Aker Brygge.
Hur mysigt som helst att man fortfarande kan sitta ute i Oktober.



Nya favoriträtten sushi har det blivit en heldel också.
Självklart med mina trogna sushikompanjoner Karoline och Monica.
Sushi måste vara det bästa som finns nästan.. Är helt besatt kan äte hur mycket som helst..
Så det är en av sakerna jag måste leta upp där hemma, ett bra sushihak. Mums.



Jobbar fortfarande för mycket så nu har jag fått en tillsägelse till att jag inte får jobba så mycket som jag gör..
Det är inte bra.. Man ska tänka på hälsan...
Men cash is king. Så är det bara.
Hur som helst har jag lovat att jag ska vara fri en dag i veckan. (förutom söndagar såklart..)
Hjälp. Hur ska jag klara det? Jag har ju jobbat 6 dar i veckan i 1½ år... jag har ingen fritid, haha :)
Men jag får la skaffa en hobby eller nåt.. Nåt förslag avd man kan göra när man är fri? haha
Tragiskt.
Men jag tjänar pengar iaf :) Jobbar över tre gånger på en vecka så jag hoppas att nästa lön blir grym.
Är ju dessutom halv skatt i November! Kan behövas till barcelona och London :)
Jag fick friiii så nu är allt klart. Känns skönt. Fick muta med att baka kladdkaka men det funkade ju så jag är glad och nöjd...
Även fast min förra kladdkaka inte blev allt för populär.. hehe går rykten om min äckliga kladdkaka som man fick ont i magen av hahaha.
Jag som hade varit snäll och bakat... (så äcklig var den faktiskt inte, haha)

Men lite bra måste jag ju göra iaf.
Vi har haft en intern smiley-konkuranse på jobbet. Varje medarbetare på service fick 3stk smileys att dela ut till nån de tyckte gör ett bra jobb och som är glada och så.
Jag fick 6 stycken så jag tror jag kom rätt högt upp i resultatlistan :)
Fick smileys av teamledar Moa och Tahir, Kundejour Elisabeth och av tre andra medarbetar Elin, Anna och Wasif-
Fick av väldigt blandade personer en del som jag inte trodde alls... eller ingen var speciell väntad men kul att folk gillar det jag gör :)



Söta va? tihihi. Nu har ni sett mig i den  fina IKEA uniformen också, haha. Hemsk.

Annars suger ju Svenska fotbollslandslaget precis lika mycket som det norska. Tyvärr.
O LHC suger visst också. Illa illa.

Det var allt för denna gång!
Ha de!
Snakkes.

//Klumpig, Taskig, Dålig. Kärt barn har många namn.

Kommentarer
Postat av: Mamma och pappa

Hej där!

Tack för födelsedagshälsningen! Jag uppskattade paketet jättemycket!

Vi är glada att du fortsätter bloggandet. Det är roligt för oss att få lite uppdatering om vad som händer i Oslo.

Nu måste du ändra tankarna om dig själv. Du är bra, trevlig, duktig, kunnig, klok mm mm. Varför får du annars så mycket uppskattning av arbetskamtrater och kompisar?

Kul med lite bilder!

Härligt att ni har så ljuvligt höstväder. Hoppas att det håller i sig ett tag till.

Det är bra att IKEA-cheferna är rädda om dig så du inte jobbar ihjäl dig!

Tips på fritidsaktiviteter: motion, läsa böcker och stickning (det sista är pappas förslag, men då får du väl gå en "lära sticka kurs" först).

Snart åker du till Barcelona, sedan till London och så är det snart jul och då kommer du äntligen hem till oss! Vi längtar!



Ha det så bra! Massor av kramar

från mamma och pappa

2009-10-11 @ 11:23:07
Postat av: Anna

Snart kommer jag :)

Om en månad typ...

åååå, jag längtar!!

Puss o hej

2009-10-17 @ 14:26:48
Postat av: Mamma

Hej!

Kul att Anna kommer till Oslo!!

O så träffas ni snart, "tjejgänget", i London!!

Du har mycket att se fram emot!

Kram från mamma

2009-10-17 @ 22:46:09
Postat av: Maria

Ja November blir en bra månad :)

Förhoppningsvis kommer Anna för att stanna haha :)

2009-10-18 @ 17:13:34
URL: http://mariasoslo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0