Maria har fri idag..

Idag är jag ledig. Hela dagen ledig.
Måste ju vara fri en dag i veckan nu och idag är första dagen..

Känner mig ensam.. tråkigt att va ledig. Ingen som har tid. Inget att göra.
Tror det är därför jag alltid jobbar för på jobbet har jag mina vänner och vid sidan av jobbet har jag inget liv..
Thats the way it is.

Idag vaknade jag upp och funderade på vad jag skulle göra hela dagen..
Solen lyste och det var en underbar höstdag så jag beslutade mig för att åka upp till Frognerseteren för en liten promenix.
Började med att köpa en varm choklad vid resturangen uppe på toppen.
De kan verkligen göra god choklad. Smakar hemmagjod. Smarry :)
Satt ute i solen och njöt av det underbara utiskten.. Från uteserveringen ser man ut över hela Osloby.
Det var hur skönt o mysigt som helst. Lite ensamt bara..



När glaset var tomt gav jag mig iväg på promenad.



Kärleksstigen tog jag.. 2,5 km nerförsbacke och sen 2,5 km uppförsbacke.
Det är där man åker kälke när det är snö men när det inte är snö passar det utmärkt att gå där..
Nerförs backen var inga problem, värre när jag skulle upp igen. Svettigt värre..
Men det var skönt med en långpromenad.. och jag kan behöva träna ben o rumpa lite hehe.



Som sagr perfekt väder för promenaf. Träden är så fina. gula, röda, gröna.
Gäller att passa på innan regnet och slasket kommer.

Påvägen hem stannade jag till på Grunerlökka och köpte sushi på Lille Asia. Byns bästa sushi-ställe.
Tyckte jag förtjäna det när jag måste vara ensam hemma hela kvällen..
Så smarrit.

Stanna till i butiken och köpte lite snask också. Tröstgodis. Och en kopp te såklart :)
Ensamt att vara ensam hemma hela kvällen. Synd om mig.



Men imorgon är jag tillbaka på jobbet igen :)
Hade utveckligsamtal förra veckan. Jag har skött mig bra. Fanns inget att klaga på.
Jag är den perfekta medarbetaren. Kommer alltid i tid, gör alltid det jag ska och alla tycker om mig.
Känns ju skönt att höra. Fast det visste jag la egentligen..

Ska ha julebord 28 november så det missar jag ju tyvärr :(
Är i London med tjejerna då.. lite synd när vi ska ha det tillsammans med Slependen men hellre London med tjejerna än en gratis fylla på julebordet, hehe.
Ingen Stina, Ingen Maria så det blir nog en lugn fest, inga skandaler, hehe men samtidigt mindre kul :)

Snart är det November! Whiiii längtar massa!
Jobbar fem dagar sen sticker jag och Stina iväg till Chris och Jocke i Barcelona 6 November!
Ska bli hur kul som helst att se dom igen! Saknar speciellt Stina härhemma.. tomt här utan henne :/
Kommer iaf bli 4 superskojsiga dagar innan vi den 10 landar i Oslo igen..

Hinner vara hemma hela 4 dagar innan min älskade vän Anna kommer på besök igen!



Hoppas att hon hittar nåt bra jobb här i Oslo så hon stannar kvar här.
Behöver henne här! Skulle vara så underbart kul om hon hamnade här också..
Fast vi får se kanske blir Bodö, Narvik eller nåt annat ställe i Norge men jag håller tummar och tår att hon blir här :)
Hon kommer på fredagen och stannar iaf tills måndagen så vi får iaf hela söndagen ihop.. Så skoj!
Ser jag fram massa emot! :)

O sen sticker ju tjejmaffian till London 25 November!
åååå så kul vi ska ha! Äntligen tillsammans igen! Can't wait!
Hem till Oslo 30 November och whoooops så var November slut.

November kommer bli bra. I know it!

Ha de fint allesammans!
Pussar och kramar Mariiiiiiia :)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej!

Du behöver träna på att vara lite ledig!

Bra att du passar på att röra på dig. Det ser verkligen ut att vara en härlig dag och chokladen verkar vara mumsig.

Kram mamma

2009-10-19 @ 19:38:06
Postat av: Anna

JAG KOMMER :)

Längtar massor att flytta in hos er!!!

Pössssss

2009-11-22 @ 21:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0