Gott Nytt År!

2009 blev 2010.
Herregud vad snabbt tiden går.. känns som igår vi stod på rådhusplatsen och skålade in 2009..
Måste bero på att man har blivit gammal :)

Innan jag styrde kosan tillbaka till Oslo hann jag ju med lite shopping.. blev mest massa smågrejer som kan va bra att ha :)
Självklart blev det en vitlöksburgare på Stångebro gatukök också.. så oootroooligt gott!
Sveriges näe världens bästa gatukök. Har du inte vart där så åk dit! Så värt det!

Var på besök i chokladasken också. Tog med mig mamy o papy för att se LHC-Rögle.
Inte vart på match på ett år så det såg jag fram emot!
Shit, jag hänger inte med längre.. Massa nya :/ Men också många gamlingar som jag känner igen också :)
Nåja till matchen.. Ingen vidare match direkt..
Cluben började bäst men slappnade av och åkte bara runt o gled.. Blev tillslut 2 pinnar iaf efter en 4-3 seger i sudden.
Hlavac 2 mål. Det är bra det.. 2 poäng är bättre än 1 poäng :)
Kul var det ändå. Nu blir de Tälje 7 januari *hata hata*
Längtar redan :)

Tisdag morgon, tidigt tidigt, var jag tvungen att sätta mig på bussen tillbaka till norge.
Jobbet väntade. Hann precis fram till Oslo innan jag var tvugnen att dra på jobb..

Så blev det nyårsafton.. Jobbade 0730-1530 så jag var inte speciellt pigg när det nya året skulle firas in...
Kom hem och då hade lilla Anna lagat mat! Skaldjurssoppa och baugetter!
Så jag, Anna och Malin satt och drack vin och åt soppa. Riktigt gott var det!
Vi var alla rätt sega så vi satt bara framför tv:n och drack vårt vin...
När klockan var runt halv tolv bestämde vi oss för att vi ju inte kunde sitta hemma när klockan var tolv så då gav vi oss iväg till en kille på jobbet som hade fest..
Tolvslaget stod vi ute i kylen med alldeles för lite kläder och skålade och kollade på raketerna..
Var lite jobbfolk o så där men inget kul så vi drog faktiskt hem efter typ en halvtimme...
Hem och sov, haha vi har blivit gamla och tråkiga :) Skööööönt :)

Därför var vi pigga o fräscha nyårsdagen. Hur skönt som helst!
Gick och käka sushi, såååå gott! Och sedan vidare till bion.. Vi såg avatar i 3d. Riktigt bra film!
Gå och se. Helst i 3d också riktigt kul och extra spännande :)

Idag ska vi ha avskedsmiddag för Malin eftersom hon flyttar hem till Sverige på onsdag :(
Tråkigt att hon flyttar men då får vi lite mer utrymme eftersom Anna också flyttat in!

Gott Nytt År allesammen!
Vi får hoppas att 2010 blir ett helt fantastiskt år!

/Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0