SkidVM i Holmenkollen :)

SkidVM i Holmenkollen en häftig upplevelse! Sjuuuuukt mkt folk! :)


(jag o stina taggade till tusen Hellner Hellner!)

Mamma och Pappa var på besök och de fick verkligen se Oslo från sin bästa sida!
Solen sken och himmelen var blå det perfekt vädret för skidVM.

Med kaffe i termosen och matsäck i ryggan gav vi oss av mot Midstuen där vi ställde oss i spåret för att heja fram Kung Hellner till ett VM-guld.. (vilket vi inte lyckades med men vi hade kul iaf)
Vi vann inget denna femmilen men vi vann iaf Vasaloppet! Yay!


(Hela gänget som åkte opp och hejade :)

Fanns inte så mycket att göra åt Northug. Han är verkligen GRYM!
Två guld till Sverige slutade det med.. synd att skidorna förstörde lite där i mitten av VM annars kanske det hade blivit nån mer medalj?
Jaja iaf är Hellner min nya idol (efter LaumannYlven haha)

   

SkidVM har verkligen varit hur kul som helst! Under femmilen var det runt 100000 personer stående ute i spåren som hejade ooch hejade. Norrmännen är väldigt sportsliga och hejar på alla! Måste va grymt kul att vara skidåkare och åka längst spåret!
Runt 150000 personer har varit nere vid Karl Johan för medaljcemonierna på kvällarna.
Riktigt häftigt med så mycket folk!!

Om 241 dagar lämnar jag Oslo för denna gången!
Efter tre och ett halvt år styr jag kosan mot Australien!
Den 3 November går flyget till Sydney! Då ger jag mig ut ensam på äventyr på obestämd tid!
Shit! Helt galet! Min plan är att glida runt och ha det bra. Sola, bada och må bra.
Dykcertifikat står på min lista också. Nyår ska firas vid Harbour Bridge i Sydney! Kommer bli sjukt häftigt!
3 Januari åker jag till Nya Zealand! Kanske stannar där i två månader kanske.. Har tänkt att hoppa fallskärm, hoppa bungyjump, vandra i glaciärer osv sen kommer jag nog flyga tillbaka till Australien.. Kanske till Melbourne.. Kanske vidare till Ayers Rock, kanske västkusten? Ja, som sagt har jag inte många planer utan jag ska göra precis det jag känner för.. precis det jag vill!!
Efter det vet jag inte vad som händer.. hur länge jag blir borta vet jag inte. Kan bli tre månader, kan bli ett halvår, kan bli ett år.. den som lever får se.
Hur som helst kommer jag sakna alla mina underbara Oslovänner.. men det här är nåt jag verkligen vill göra så nu jävlar! :)

Pyss hej!



Kommentarer
Postat av: Mamma och pappa

Tack för senast! Vi hade verkligen några helt underbara dagar i Oslo! Resan hem gick bra och nu är vi äntligen hemma i vårt kära Normlösa!



Resan till Australien och NZ kommer säkert att bli kul och du får njuta av solen och bättra på engelskan! Hoppas att allt går bra för dig och att du får med dig många härliga minnen. Du är ju bra på att klara dig själv nu och du hittar säkert reskompisar på vägen...

Visst kommer vi att sakna dig här hemma men huvudsaken är att du trivs och mår bra och förhoppningsvis stannar du inte där för all framtid.



Ha det gott!!

Kramar från mamma och pappa

2011-03-07 @ 17:47:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0