17 Mai :)

Då var det dags igen!
17 Mai. Norges nationaldag. Det är grejer ni! Massa flaggor och alla går runt i bunader (typ nationaldräkt).
Rätt mysig dag men jag och folkmassor går inte riktigt ihop så jag höll mig borta från Karl Johan.. var där förra året och det räcker gott och väl :)

Vi började laddade upp långt i förväg..

I torsdags började festen (nåja..). Jag, Julia, Bosse och Mackan satt ute på ett mysigt ställe som ligger här nästan vid oss och hade provsmakning på öl.. japansk, mörk Mmmm finns många spännande öl ute världen. Sjukt trevlig kväll! Älskar när det är så varmt att man kan sitta ute :)



Fortsatte med uteölen på fredagkvällen fast då på Grünerlökka som är helt underbart på sommaren! Då hade vi dumpat grabbarna och vi var ett gäng brudar som gick ut lite.. fortsatte kvällen på ett mikrobryggeri med där vi fortsatte provsmakningen av konstiga ölar.

Lördagen körde vi en riktig utgång. Förfesta hos en jobbarkompis som ska ut och resa och sen gick vi och mötte upp resten av Ikea (typ) på dattera til hagen, ett ställe på Grönland. Där körde vi fullt ös medvetslöööös haha.

 

Söndagen blev en vilodag. Hade vår vanliga söndagskos. Julia och jag gjorde kroppkaker. Julia skulle bjuda på nåt typsikt smålänskt och ingen av oss hade provat det förrut. Var gott faktiskt :)



Måndagen var det dags igen! Jobbade till halv tolv så de blev att åka direkt ut på byn. Nu skulle vi fira 17 Mai! :)
Hann med en liten förfest innan vi runt två-tiden gick till stan för att möta Ikeagänget såklart! Blue Note, stammishaket för Ikeafolket :) Kaos var ordet där. Glas som flög, folk som bråkade och massor av fyllon. Det gick vilt till med andra ord! Trevligt hade vi dock :) Och när ställena stängde kände vi inte direkt för att avsluta kvällen och Marias specielitet är efterfest (!!) Så självklart styrde vi upp det hemma hos oss! Var ett bra gäng som var här.. drack vin och kolla på film.. oops tillslut var klockan åtta. Ingen sömn med andra ord. Att jag aldrig lär mig!! men de var det värt. Hade en superkväll :)

 

17 Mai! ZoombieMaria utan en sekunds sömn. Yay bra uppladdning! Champangefrulle stod på schemat. Jag, Julia, Stina, Lina, Bosse, Mackan, Olofsson o Scott var gänget för dagen! Baguetter, jordgubbar, pastasallad, ost o kex och melon. Och självklart massa champange! :) De skrämde livet ur mig när de öppnade en flaska. Jag fick en hjärtattack så jävla rädd jag blev (jag kunde inte andas och började storböla.. skyller på sömnbrist ;)
Efter frullen tog vi med oss skumpan till Sofienbergsparken där vi solade, drack och snacka skit. En bra 17 Mai helt enkelt. Mycket bättre än att trängas bland allt folk nere på stan!



Nu är allt som vanligt igen. Jobb, jobb, jobb!

Puss hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0